by  in Porady dietetyczne Zostaw komentarz

Co jeść po treningu?

Dostarczanie odpowiedniej dawki składników odżywczych jest ważne dla każdego organizmu, ponieważ dzięki temu może prawidłowo funkcjonować w ciągu całego dnia. Prowadzenie aktywnego stylu życia sprawia, że konieczne jest zmodyfikowanie codziennej diety i wprowadzenie do niej większej ilości pożywnych elementów.

Aktywność fizyczna sprawia, że ciało zużywa energię w postaci kalorii oraz inne elementy odżywcze, które po treningu należy uzupełniać. To, czym zastąpimy ubytki, ma duży wpływ na przyszłe ćwiczenia. Dlatego potreningowy posiłek powinien być stałym elementem diety. Pracujące mięśnie zużywają witaminy, białko, węglowodany i inne składniki, które mają wpływ na prawidłowe funkcjonowanie całego ciała. Po skończonych ćwiczeniach trzeba uzupełnić te luki, aby ciało mogło się zregenerować.

Przede wszystkim należy pamiętać o wodzie. Pocąc się tracimy dużo płynów, które wpływają na metabolizm oraz funkcjonowanie wszystkich organów. Zaleca się, aby wartościowy posiłek zjeść maksymalnie do dwóch godzin po wzmożonej aktywności. Pozwoli to uniknąć zużywania zapasów białka przez mięśnie w sytuacji niedoborów glikogenu. Dzieje się tak, kiedy ciało próbuje się zregenerować po wysiłku, a nie ma odpowiedniej dawki energii, aby tego dokonać. Najlepsze są więc posiłki możliwe szybko przyswajalne przez organizm człowieka, czyli takie, które posiadają wysoki indeks glikemiczny.

Przygotowując dania do spożycia po treningu, należy sięgać po produkty bogate w białko, czyli chude mięso i ryby, warzywa strączkowe, produkty mleczne (jogurty, sery, twarogi) oraz jaja. Dobrym pomysłem na takie danie jest omlet z warzywami, makaron z kurczakiem lub ryż z dodatkiem owoców i jogurtu naturalnego.

Katarzyna DziurskaCo jeść po treningu?

NAPISZ KOMENTARZ